Heeft u vragen over isolatie? Of over onze werkwijze? Wij zetten de meest gestelde vragen voor u op een rij. Staat uw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op. Wij staan voor u klaar.

Adviesgesprek

Waarom krijg ik een persoonlijk adviesgesprek over isolatie?

Bij ons krijgt u persoonlijk advies voor een offerte op maat. De expert komt bij u thuis bekijken welke isolatie mogelijk is en of er eventuele bijzonderheden zijn. Verder neemt hij nauwkeurig alle afmetingen op, zodat u een correcte offerte krijgt.

Wat is het voordeel van een isolatiecollectief?

Een isolatiecollectief werkt beter voor u, voor onszelf en voor het milieu. We isoleren in korte tijd zoveel mogelijk woningen in dezelfde buurt. Dat bespaart onze monteurs veel tijd en heel wat autoritten dwars door Nederland. Daardoor isoleert u uw huis bij ons tot wel 25% voordeliger. Dat is nog eens besparen!

Hoe lang duurt het adviesgesprek met de isolatie-expert?

Het adviesgesprek met onze isolatie­-expert duurt zo'n 30-45 minuten.

Hoe wordt mijn offerte voor isolatie opgesteld?

Tijdens het adviesgesprek stelt de isolatie-­expert een offerte op maat op. Precies afgestemd op uw huis. In de offerte staan alle details, zoals het aantal te isoleren m2. En eventuele bijzonderheden aan de gevel, het dak of de kruipruimte.

Wat kost isoleren?

De prijs voor het isoleren van uw woning hangt af van verschillende factoren, zoals de isolatiemethode die u kiest, het type woning en eventuele bijzonderheden aan uw dak, gevel of kruipruimte. Daarom sturen wij kosteloos en geheel vrijblijvend een isolatie-expert bij u langs, die een offerte op maat voor u maakt. Dat kost u niets en u zit nergens aan vast.

Bestelling isolatie

Heb ik recht op bedenktijd?

Ja, u heeft 14 dagen bedenktijd na het sluiten van de overeenkomst. Tijdens deze periode mag u de opdracht annuleren. Hiervoor hoeft u geen reden te geven en ook geen kosten te betalen.

Hoe kan ik contact opnemen over mijn offerte?

U kunt ons bellen op 0900-24 07 365 (gebruikelijke belkosten) van maandag tot en met vrijdag, tussen 09:00 en 18:00.

Kan ik mijn offerte nog wijzigen?

Sommige punten, zoals het aantal m2 dat u wilt laten isoleren of de naam op de offerte, kunt u nog wijzigen. Dit kunt u tot 48 uur voor de start van de isolatiewerkzaamheden aan ons doorgeven. Neem telefonisch contact met ons op. We zijn van maandag t/m vrijdag bereikbaar op 0900-24 07 365 (gebruikelijke belkosten) tussen 09:00 en 18:00.

Hoe lang is mijn offerte geldig?

Uw offerte voor het isoleren van uw woning is zes maanden geldig.

Kan ik mijn bestelling online bevestigen?

Ja, dat kan. U ontvangt van ons een e-mail waarmee u toegang krijgt tot uw eigen online portal. In deze portal kunt u de offerte eenvoudig accorderen.

Waar kan ik de ondertekende offerte naartoe sturen?

Als u akkoord bent met de offerte, kunt u deze ondertekenen en opsturen naar: Nederland Isoleert Antwoordnummer 499 3800 VB Amersfoort (postzegel niet nodig). Zodra we de ondertekende offerte binnen hebben, krijgt u per mail een voorstel voor een uitvoeringsdatum.

Betaling

Hoe verrekenen jullie meer- en minderwerk?

Na het isoleren van uw woning verwerken wij de werkbon van onze monteur in uw klantenkaart. Is er minderwerk nodig dan begroot, dan verrekenen wij dit direct in de factuur. U ontvangt dus in één keer de juiste factuur, er komt geen aparte creditnota. Is er meerwerk nodig? Pas als u  akkoord geeft voor het meerwerk, voert onze monteur dit uit. De kosten voor dit meerwerk tellen wij op bij de factuur.

Wanneer krijg ik mijn factuur?

Na het isoleren van uw woning ontvangt u de factuur per e-­mail. Of per post, als u dat liever heeft.

Wanneer moet ik mijn factuur betalen?

Vanaf de factuurdatum heeft u een betalingstermijn van 7 dagen. Als u de factuur niet binnen deze 7 dagen betaalt, ontvangt u een herinnering van ons.

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

U kunt de factuur alleen via bankoverschrijving aan ons betalen. U hoeft het bedrag dus niet contant te betalen aan onze monteurs.

Hoeveel btw betaal ik voor het isoleren?

Voor de arbeidskosten betaalt u 9% btw en voor de materialen betaalt u 21% btw. Dit is zo door de overheid bepaald.

Garanties en zekerheden

Is Nederland Isoleert een gecertificeerd isolatiebedrijf?

Jazeker. Nederland Isoleert is gecertificeerd door INSULA. Daarnaast zijn onze producten KOMO en ISSO gecertificeerd. INSULA is een nationaal keurings-­ en certificatie-instanties. Zij voeren in Nederland de inspecties uit bij de gecertificeerde bedrijven, om te controleren of alle bedrijven wel werken zoals is voorgeschreven. Het KOMO en ISSO certificaat betekent dat u erop mag vertrouwen dat u een goed product geleverd krijgt.

Krijg ik garantie op het gebruikte isolatiemateriaal?

Ja. De producenten van de producten waarmee wij werken geven u 10 jaar garantie op alle producteigenschappen.

Wat betekent de isolatiewaarde?

De Rd-waarde is de warmteweerstand van een materiaal. Hoe hoger de Rd-waarde, hoe hoger de warmteweerstand. En hoe meer warmte wordt binnengehouden.

Wanneer krijg ik mijn isolatiecertificaat?

Als we klaar zijn met het isoleren van uw woning, krijgt u het certificaat bij de factuur. U krijgt deze per e-mail of per post als u dat liever heeft.

Hoeveel kan ik besparen met isoleren?

Dat hangt af van meerdere factoren. Bijvoorbeeld hoe goed uw woning nu al geïsoleerd is, wat voor huis u heeft en welke isolatiemethode u kiest. Milieu Centraal berekende hoeveel u gemiddeld bespaart met isoleren in een tussenwoning, hoekwoning of twee-onder-één kap woning en een vrijstaande woning. Onze expert rekent graag vrijblijvend voor u uit hoeveel u precies kunt besparen met isolatie.

Klantenservice

Hoe kan ik jullie een brief sturen?

U kunt een brief sturen via het volgende postadres: Postbus 2930, 3800 GK Amersfoort

Wat is jullie adres?

Siliciumweg 32, 3812 SX Amersfoort.

Hoe kan ik een compliment doorgeven?

Wat fijn dat u zo enthousiast bent! Daar doen we het voor natuurlijk. U mag ons altijd bellen op 0900-24 07 365 (gebruikelijke belkosten), van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 18:00. Of stuur ons een e-mail. Vinden we leuk!

Hoe kan ik een klacht doorgeven?

Wat jammer dat u niet tevreden bent. Wij vinden het erg belangrijk om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Laat ons weten wat uw klacht is, dan lossen we deze samen op. U kunt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 18:00 bereiken via 0900-24 07 365 (gebruikelijke belkosten). Een e-mail sturen kan natuurlijk ook.

Plaatsing isolatie

Kan ik mijn offerte telefonisch bevestigen?

U kunt ook telefonisch akkoord geven op de offerte via 0900-24 07 365 (gebruikelijke belkosten). Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00. Wij nemen uw opdracht telefonisch met u door en geven deze door aan de afdeling planning.

Hoe lang is de wachttijd voor de isolatie van mijn huis?

De wachttijd voor het isoleren is ongeveer 4-8 weken. Dit verschilt per maand, afhankelijk van de drukte.

Hoe laat komen jullie mijn huis isoleren?

De dag vóór de uitvoeringsdatum krijgt u tussen 17:00 en 18:00 een sms van ons. Daarin staat in welk tijdsblok we langskomen om uw huis te isoleren.

Wanneer komen jullie mijn huis isoleren?

Zodra we de bevestiging van de offerte ontvangen, krijgt u van ons per e-mail een voorstel voor de uitvoeringsdatum. Komt deze datum u niet uit, dan verzetten we de afspraak uiteraard in overleg met u.

Subsidies/premies

Hoe kan ik subsidie aanvragen?

Voor het aanvragen van de subsidie heeft u het volgende nodig:
1. Factuur (met minimaal 2 energiebesparende isolatiemaatregelen) 2. Uitvoerdersformulier (Indien Nederland Isoleert voor u de aanvraag doet, zorgen wij dat deze wordt meegestuurd. Doet u de aanvraag liever zelf, dan kunt u deze opvragen door een e-mail te sturen naar contact@nederlandisoleert.nl). 3. Betaalbewijs Nederland Isoleert helpt u uiteraard graag met uw subsidieaanvraag! Mocht u de aanvraag liever zelf doen, dan kunt u de aanvraag via de volgende link doen: Aanvraag Subsidie energiebesparing eigen huis. Als u ons de aanvraag wilt laten doen, dienen wij in het bezit te zijn van: 1. Machtigingsformulier (mocht u deze niet ontvangen hebben tijdens het expert bezoek, dan kunt u deze opvragen door te e-mailen naar contact@nederlandisoleert.nl). 2. Betaalbewijs (deze kunt u per e-mail naar ons toesturen) Wij kunnen helaas alleen subsidie voor u aanvragen als u alle maatregelen door ons hebt laten uitvoeren.
Mocht u vragen hebben over de subsidieregeling, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. U kunt ons bereiken op maandag t/m vrijdag van 09:00-18:00 op 0900 - 2407365 (gebruikelijke belkosten). Een e-mail sturen kan natuurlijk ook.

Heb ik recht op subsidie?

Vanaf 2 september kunt u gebruik maken van de​ landelijke subsidieregeling ​voor het isoleren van uw woning. Dit kan natuurlijk bij Nederland Isoleert! U krijgt echter pas subsidie als u twee of meerdere maatregelen laat uitvoeren. Onze expert vertelt u hier graag meer over!

Veiligheid en privacy

Hoe zorg ik ervoor dat ik helemaal geen reclamepost meer ontvang?

Wilt u van geen enkele organisatie nog reclamepost ontvangen? Dan kunt u zich via Postfilter inschrijven in het Nationale Postregister. Het Postfilter werkt als een Bel-me-niet-Register voor reclamepost. Het Postfilter dient door alle adverteerders in Nederland te worden gevolgd. De Nederlandse Reclame Code Commissie houdt hierop toezicht. Via www.postfilter.nl kunt u zich registreren in Postfilter. 
Voor de meest voorkomende vragen en meer informatie verwijzen wij u graag naar www.consubase.nl.

Hoe zorg ik ervoor dat ik geen reclamepost meer krijg via Consubase?

U kunt zich direct uitschrijven via www.consubase.nl/bedrijf. U heeft hier altijd recht op bezwaar. Let op, u schrijft uw gegevens alleen uit bij Consubase. Dit betekent dat u nog steeds via andere organisaties reclamepost kunt ontvangen.

Ik heb een mailing ontvangen, hoe komen jullie aan mijn gegevens?

Voor het versturen van deze mailing hebben wij eenmalig gebruikgemaakt van postadressen vanuit de database van Consubase. Deze adressen mogen worden ingezet voor het verzenden van reclamepost. Consubase is een database met naam- en adresgegevens. Deze database is opgebouwd vanuit verschillende databronnen, zoals bijvoorbeeld de Basisregistratie Adressen en Gebouwen en gegevens vanuit oude voertuigregistraties. Zo is een adressenboek ontstaan dat is te vergelijken met de telefoonboeken van vroeger.

Welke algemene voorwaarden zijn van toepassing?

Op de diensten van Nederland Isoleert zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing.

Hoe gaan jullie om met mijn persoonsgegevens?

Wij gaan uiteraard zorgvuldig met uw persoonsgegevens om. Hoe we dat doen, leest u in ons privacystatement.

Vanwege een technisch probleem zijn de aanvragen voor een adviesgesprek tussen 25 juni 2020 en 1 juli 2020 helaas niet goed bij ons binnengekomen. Onze excuses daarvoor. Heeft u een adviesgesprek aangevraagd en geen bericht gehad over het inplannen van een afspraak? Neem dan contact met ons op of vul het formulier opnieuw in.