Heb je vragen over isolatie? Of over onze werkwijze? Wij zetten de meest gestelde vragen voor je op een rij. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op. Wij staan voor je klaar.

Adviesgesprek

Waarom krijg ik een persoonlijk adviesgesprek over isolatie?

Bij ons krijg je persoonlijk advies voor een offerte op maat. De expert komt bij jou thuis bekijken welke isolatie mogelijk is en of er eventuele bijzonderheden zijn. Verder neemt hij nauwkeurig alle afmetingen op, zodat je een correcte offerte krijgt.

Wat is het voordeel van een isolatiecollectief?

Een isolatiecollectief werkt beter voor jou, voor onszelf en voor het milieu. We isoleren in korte tijd zoveel mogelijk woningen in dezelfde buurt. Dat bespaart onze monteurs veel tijd en heel wat autoritten dwars door Nederland. Daardoor isoleer je je huis bij ons tot wel 25% voordeliger. Dat is nog eens besparen!

Hoe lang duurt het adviesgesprek met de isolatie-expert?

Het adviesgesprek met onze isolatie­-expert duurt zo'n 30-45 minuten.

Hoe wordt mijn offerte voor isolatie opgesteld?

Tijdens het adviesgesprek stelt de isolatie-­expert een offerte op maat op. Precies afgestemd op jouw huis. In de offerte staan alle details, zoals het aantal te isoleren m2. En eventuele bijzonderheden aan de gevel, het dak of de kruipruimte.

Wat kost isoleren?

De prijs voor het isoleren van je woning hangt af van verschillende factoren, zoals de isolatiemethode die je kiest, je type woning en eventuele bijzonderheden aan je dak, gevel of kruipruimte. Daarom sturen wij kosteloos en geheel vrijblijvend een isolatie-expert bij je langs, die een offerte op maat voor je maakt. Dat kost je niets en je zit nergens aan vast.

Bestelling isolatie

Heb ik recht op bedenktijd?

Ja, je hebt 14 dagen bedenktijd na het sluiten van de overeenkomst. Tijdens deze periode mag je de opdracht annuleren. Hiervoor hoef je geen reden te geven en ook geen kosten te betalen.

Hoe kan ik contact opnemen over mijn offerte?

Je kunt ons bellen op 0900-24 07 365 (gebruikelijke belkosten) van maandag tot en met vrijdag, tussen 09:00 en 18:00.

Kan ik mijn offerte nog wijzigen?

Sommige punten, zoals het aantal m2 dat je wilt laten isoleren of de naam op de offerte, kun je nog wijzigen. Dit kun je tot 48 uur voor de start van de isolatiewerkzaamheden aan ons doorgeven. Neem telefonisch contact met ons op. We zijn van maandag t/m vrijdag bereikbaar op 0900-24 07 365 (gebruikelijke belkosten) tussen 09:00 en 18:00.

Hoe lang is mijn offerte geldig?

Je offerte voor het isoleren van je woning is zes maanden geldig.

Kan ik mijn bestelling online bevestigen?

Ja, dat kan. Je ontvangt van ons een e-mail waarmee je toegang krijgt tot je eigen online portal. In deze portal kun je de offerte eenvoudig accorderen.

Waar kan ik de ondertekende offerte naartoe sturen?

Als je akkoord bent met de offerte, kun je deze ondertekenen en opsturen naar: Nederland Isoleert Antwoordnummer 499 3800 VB Amersfoort (postzegel niet nodig). Zodra we je ondertekende offerte binnen hebben, krijg je per mail een voorstel voor een uitvoeringsdatum.

Betaling

Hoe verrekenen jullie meer- en minderwerk?

Na het isoleren van je woning verwerken wij de werkbon van onze monteur in je klantenkaart. Is er minderwerk nodig dan begroot, dan verrekenen wij dit direct in je factuur. Je ontvangt dus in één keer de juiste factuur, er komt geen aparte creditnota. Is er meerwerk nodig? Pas als jij akkoord geeft voor het meerwerk, voert onze monteur dit uit. De kosten voor dit meerwerk tellen wij op bij de factuur.

Wanneer krijg ik mijn factuur?

Na het isoleren van je woning ontvang je de factuur per e-­mail. Of per post, als je dat liever hebt.

Wanneer moet ik mijn factuur betalen?

Vanaf de factuurdatum heb je een betalingstermijn van 7 dagen. Als je de factuur niet binnen deze 7 dagen betaalt, ontvang je een herinnering van ons.

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

Je kunt de factuur alleen via bankoverschrijving aan ons betalen. Je hoeft het bedrag dus niet contant te betalen aan onze monteurs.

Hoeveel btw betaal ik voor het isoleren?

Voor de arbeidskosten betaal je 9% btw en voor de materialen betaal je 21% btw. Dit is zo door de overheid bepaald.

Garanties en zekerheden

Is Nederland Isoleert een gecertificeerd isolatiebedrijf?

Jazeker. Nederland Isoleert is gecertificeerd door SKGIKOB en INSULA. Daarnaast zijn onze producten KOMO en ISSO gecertificeerd. SKG­IKOB en INSULA zijn nationale keurings-­ en certificatie-instanties. Zij voeren in Nederland de inspecties uit bij de gecertificeerde bedrijven, om te controleren of alle bedrijven wel werken zoals is voorgeschreven. Het KOMO en ISSO certificaat betekent dat u erop mag vertrouwen dat u een goed product geleverd krijgt.

Krijg ik garantie op het gebruikte isolatiemateriaal?

Ja. De producenten van de producten waarmee wij werken geven je 10 jaar garantie op alle producteigenschappen.

Wat betekent de isolatiewaarde?

De Rd-waarde is de warmteweerstand van een materiaal. Hoe hoger de Rd-waarde, hoe hoger de warmteweerstand. En hoe meer warmte wordt binnengehouden.

Wanneer krijg ik mijn isolatiecertificaat?

Als we klaar zijn met het isoleren van je woning, krijg je het certificaat bij je factuur. Je krijgt deze per e-mail of per post als je dat liever hebt.

Hoeveel kan ik besparen met isoleren?

Dat hangt af van meerdere factoren. Bijvoorbeeld hoe goed je woning nu al geïsoleerd is, wat voor huis je hebt en welke isolatiemethode je kiest. Milieu Centraal berekende hoeveel je gemiddeld bespaart met isoleren in een tussenwoning, hoekwoning of twee-onder-één kap woning en een vrijstaande woning. Onze expert rekent graag vrijblijvend voor je uit hoeveel je precies kunt besparen met isolatie.

Klantenservice

Hoe kan ik jullie een brief sturen?

Je kunt een brief sturen via het volgende postadres: Postbus 2930, 3800 GK Amersfoort

Wat is jullie adres?

Siliciumweg 32, 3812 SX Amersfoort.

Hoe kan ik een compliment doorgeven?

Wat fijn dat je zo enthousiast bent! Daar doen we het voor natuurlijk. Je mag ons altijd bellen op 0900-24 07 365 (gebruikelijke belkosten), van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 18:00. Of stuur ons een e-mail. Vinden we leuk!

Hoe kan ik een klacht doorgeven?

Wat jammer dat je niet tevreden bent. Wij vinden het erg belangrijk om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Laat ons weten wat je klacht is, dan lossen we deze samen op. Je kunt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 18:00 bereiken via 0900-24 07 365 (gebruikelijke belkosten). Een e-mail sturen kan natuurlijk ook.

Plaatsing isolatie

Kan ik mijn offerte telefonisch bevestigen?

Je kunt ook telefonisch akkoord geven op je offerte via 0900-24 07 365 (gebruikelijke belkosten). Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00. Wij nemen je opdracht telefonisch met je door en geven deze door aan de afdeling planning.

Hoe lang is de wachttijd voor de isolatie van mijn huis?

De wachttijd voor het isoleren is ongeveer 4-8 weken. Dit verschilt per maand, afhankelijk van de drukte.

Hoe laat komen jullie mijn huis isoleren?

De dag vóór de uitvoeringsdatum krijg je tussen 17:00 en 18:00 een sms van ons. Daarin staat in welk tijdsblok we langskomen om je huis te isoleren.

Wanneer komen jullie mijn huis isoleren?

Zodra we de bevestiging van je offerte ontvangen, krijg je van ons per e-mail een voorstel voor de uitvoeringsdatum. Komt deze datum jou niet uit, dan verzetten we de afspraak uiteraard in overleg met jou.

Veiligheid en privacy

Hoe zorg ik ervoor dat ik helemaal geen reclamepost meer ontvang?

Wil je van geen enkele organisatie nog reclamepost ontvangen? Dan kun je je via Postfilter inschrijven in het Nationale Postregister. Het Postfilter werkt als een Bel-me-niet-Register voor reclamepost. Het Postfilter dient door alle adverteerders in Nederland te worden gevolgd. De Nederlandse Reclame Code Commissie houdt hierop toezicht. Via www.postfilter.nl kun je je registreren in Postfilter. 
Voor de meest voorkomende vragen en meer informatie verwijzen wij je graag naar www.consubase.nl.

Hoe zorg ik ervoor dat ik geen reclamepost meer krijg via Consubase?

Je kunt je direct uitschrijven via www.consubase.nl/bedrijf. Je hebt hier altijd je recht op bezwaar. Let op, je schrijft je gegevens alleen uit bij Consubase. Dit betekent dat je nog steeds via andere organisaties reclamepost kunt ontvangen.

Ik heb een mailing ontvangen, hoe komen jullie aan mijn gegevens?

Voor het versturen van deze mailing hebben wij eenmalig gebruikgemaakt van postadressen vanuit de database van Consubase. Deze adressen mogen worden ingezet voor het verzenden van reclamepost. Consubase is een database met naam- en adresgegevens. Deze database is opgebouwd vanuit verschillende databronnen, zoals bijvoorbeeld de Basisregistratie Adressen en Gebouwen en gegevens vanuit oude voertuigregistraties. Zo is een adressenboek ontstaan dat is te vergelijken met de telefoonboeken van vroeger.

Welke algemene voorwaarden zijn van toepassing?

Op de diensten van Nederland Isoleert zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing.

Hoe gaan jullie om met mijn persoonsgegevens?

Wij gaan uiteraard zorgvuldig met je persoonsgegevens om. Hoe we dat doen, lees je in ons privacystatement.